Existuje ale jedno řešení, které je velmi snadné, a které může Vánoce vrátit zpět mezi svátky, kterých si můžeme vážit. Stejně jako Wall Street, i Vánoce se dají okupovat. Jak? Stačí vzít peníze vyčleněné na vánoční dárky, a podpořit jimi firmy, projekty a produkty, které máte rádi, a které podle vás mají smysl. Průměrný Čech utratí za dárky cca 3000 Kč, dohromady za Českou republiku dáme dohromady cca 30 miliard svátečních dárkových korun. Jen pro srovnání, 83 tisíc lidí by za tuto částku mohlo celý rok dostávat každý měsíc 30 000 korun.

Co jsou ale produkty a projekty, které mají smysl? To může být pro každého různé – kdo má rád životní prostředí, tak se zaměří na produkty, které jsou vyráběny co nejekologičtějšími metodami. Pro koho je důležitá transparentní vlastnická struktura, může si snadno ověřit, jestli má prodávající firma akcie na majitele, případně jestli nemá mateřskou společnost registrovanou v daňovém ráji. Kdo rád pomáhá Africe, koupí si produkty, které pošlou část jeho peněz do Afriky. Pro koho je důležité, jak přesně je potravina vyráběna, zaměří se na produkty firem, které o tom mají na svých webových stránkách podrobné informace. Pokud je pro jiného důležitá svoboda informací na internetu, nechá si jako dárek koupit třeba dárkový příspěvek pro Wikipedii.

Okupovat se dá samozřejmě i negativně – pokud máte třeba rádi Ježíška a vám vadí firmy, které necitlivě zaplavují města billboardy se Santa Clausem, schválně tyto výrobky nekupujte, a řekněte to i všem svým známým, třeba se k vám přidají.

Klíčem k okupaci Vánoc, která může poslat miliardy korun jinými a zajímavými směry, je nekupovat zbytečnosti a hlavně se podrobněji zajímat o to, komu vaše peníze vlastně dáváte. To naštěstí nebylo nikdy snazší, už teď je na internetu k dispozici spousta informací, zvlášť ohledně produktů a projektů, které se nestydí klíčové údaje zveřejňovat. Brzy se jistě dočkáme toho, že na každém telefonu bude aplikace, která vás o každém plánovaném dárku rychle a přesně informuje. Vánoce si tak bude moci snadno okupovat každý podle svého – jediným dárkem bude vlastně to, že se v tento sváteční čas soustředí na to, kam vlastně svoji energii ve formě peněz posílá.